Sunday, July 31, 2011

Nak Makan Tapi...

Salam semua

tetiba pulak aku kepingan nak makan puding roti
Ish ish ish
dah kenaa dengan aku nih
esok dah nak puasa
malam nih nak makan puding pulak
kalau mak aku ada kan senang
huhuhuu
cakap je nak makan
mesti mak aku buatkan walau pun mesti mak aku 'berbunyi' skit heheh
so
aku pun setat google lah
mencari resipi macam mana nak buat puding roti nih
aku dah dapat kat satu blog nih
aku tengok simple je resipi dia
bahan-bahan nak buat pun sikit je
ingatkan complicated nak buat
nih resipinya :

roti ( apa-apa brand pun boleh ) - kat dapur aku ada roti gardenia 4 keping
2 biji telur - nih pun ada dalam peti sejuk aku
1 1/4 cawan susu cair - nih pun ada dalam peti sejuk
1 sudu butter - nih pun ada gak
3 sudu gula - nih lagi la dah memang ada
kismis untuk tabur - nih tade tapi takpe
1/2 sudu esen vanila - nih tade klu tade pun takpe kot

tengok!
semua bahan-bahan dah ada kat dapur aku
cara buat pun senang je
campur esen vanila, telur, gula dan susu cair sampai sebati
then potong dadu roti pastuh letak dalam bekas pembakar
pastuh tuang je campuran susu+++ tadi kat atas roti dalam bekas pembakar tuh
then tabur kismis dan butter
pastuh letak dalam oven 106 darjah untuk 30 minit - oven pun dah ada kat dapur =p
hasilnya?.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
dan jangan ingat la aku nih rajin nak buat
.
.
.
.
.
.

huhuu
nak makan
tapi malas!

No comments:

Post a Comment