Thursday, July 28, 2011

Dah Nak Puasa Ghupenye

hello tawan-tawan

jap nak mengeliat hiyarkkkkk aarrgghhhhh eerrkkkkk! opps! heheee

perghh rasa macam dah lama gila tak masuk opish ceh pada hal baru 3 hari huhuu blog nih pun lama tak hapdate. Aku baru balik dari Cherating ada kursus ISO 9001:2008 untuk auditor dalaman. Gila best penceramah kali nih. Baru la aku faham apakebendanya semua pasal ISO nih dan macam mana nak jadi auditor dalaman yang terer ^_^v dan paling penting macam mana nak buat penulisan laporan penemuan audit jadik bombastik kebabommmm!!

Sebelum nih bukannya takde taklimat atau class pasal ISO nih tapi penceramahnya sangat formal dan seyes aku tak faham sangat tapi setiap orang ada cara masing-masing kan. Aku tak leh la nak compare kan. Tak faham tapi tak nak tanya! Ape la aku. Hohohoo..tutup cerita ISO nih.
p/s : aku bukan profesional auditor tau. Aku Pegawai Kawalan Alam Sekitar. Aku dilantik jadi auditor dalaman heh heh heh.

Sekarang time lunch kat opis. Lepas taip-taip nih aku nak tido hehehe. Pagi tadi aku sampai lewat gilerrrr kukihkukih....pagi tadi kan hujan memang malas gila nak bangun! Saja lewatkan diri bukan terlewat kukihkukihkukihh. Haippp sapa-sapa jangan report kat bos aku =p . Lewat skit je dalam 30 minit thehehehe...

Entry untuk kali nih adalah saja-saja muahahaha..saja nak menaip dah lama tak memeriahkan diari letronik aku nih. Owhh..Isnin nih dah 1 Ramadhan.Cepat betul kan masa berlalu. Hari Isnin nih juga 1st time aku posa sorang-sorang kat rumah huhu -_-' sob sob sob. Dulu ada abah aku teman kan sebabnya abah aku keja kat Kolumpo sekarang abah aku dah pencen so dah balik menetap kat Alor Star dengan mak aku. Dulu time nak berbuka mesti abah aku dah belikan lauk-pauk nak berbuka. So sekarang nih aku sorang-sorang la. Time nak sahur nanti mesti lagik sunyi kan huhuuu ( alamak air mata dah bergenang..lap laju-laju nanti orang nampak =p ).

Takpe-takpe aku nak think positive bak kata omputih..mungkin bila dah tinggal sorang-sorang nih aku boleh control keinginan makan aku cewahhh. Mana tau aku selama sebulan nih berbuka dengan air kosong + kurma + roti je. Boleh ke? muahahaha..badan boleh kurus duit pun manyak save kukihkukihkukihh. Weekend je berbuka sedap-sedap dengan Mista Rango.

Esok Sabtu! yehaaaaa...err terlupa untuk minggu nih takde aktiviti. Mista Rango plak tade. Hmmm apa mau buat?

No comments:

Post a Comment