Saturday, July 2, 2011

S.A.T.U.R.D.A.Y

Yeayy talk about Saturday

Of cos la bangun lewat yang amat sebab SATURDAY..tak kelija
Bila bangun je baru je teringat hari nih ada aktiviti mau di lakukan
Hari nih opismate aku Adilah bertunang ^_^v
Majlis dia setat pukul 3...so lagi la malas aku nak tinggalkan katil aku
Bila majlis setat pukul 3 maknanya boleh lah aku keluar rumah dalam pukul 12 cmtuh

Mista Rango dari pukul 8:30 suda text aku suh bangun
Call aku boleh katakan ada dalam seploh kali suh aku bangun
Sebabnya aku tak tau rumah Dila nih kat mana
So campur tolak sesat..Mista Rango takut sampai lambat

Ok2...dah mandi mekap apa bagai
Ohh sebelum tuh aku nak pakai tudung ala Hana Tajima
Tapi tak jadi!!
Aku benci! hahaha Bila pakai style hana tuh
Aku rasa macam lagi debab!!
So last2 aku pakai tudung awning yang besa tuh je.hampeh!!

Ok berbekalkan peta a.k.a pelan a.k.a arah
yang telah dilakarkan oleh Dila
seperti di bawah


Bila dibelek-belek
Mista Rango macam pening bila tengok penunjuk arah tersebut
Aku lagi la tak tau jalan
Rumah majlis kat area Puncak Alam
Alam budiman tak silap aku
Berlaku "berdebat"dan "bercakau"jugak la
antara Mista Rango dan aku -__-
S.E.S.A.T
Tapi sebenarnya Mista Rango tau jalan
Saja je
Mista Rango ak.a GPS bergerak
Lepas sampai rumah Dila
Kami pun berbaik semula
=p
(Mista Rango kena berbaik dengan aku klu tak kena tinggal nnt hahah)



Bila dah masuk umah
Salam-salam ngan tuan umah la
Kalau dah namanya perempuan
Bila dah sampai
biasala
Kalau tak bilik pengantin nk p tgk dlu
Pelamin nk tgk jgk
Hantaran pun tak ketinggalan
hehehe



Aku
temankan Dila dalam bilik
sambil menunggu
Sang Putera Dila datang =)
Bila dah dalam bilik
Ambil gambar leeee
a.k.a amik berkat =p
Dila sangat comel dan sweet je
Tema purple
Suka tengok Dila bila bermekap cantik cmtuh
Sebab Dila nih simple orangnya
Bila dia pakai mekap
WoW! Lain muka dia
Suka suka suka
hehehe


Dila nih satu Jabatan dengan aku
Dia jurutera =)
suka gambar bawah nih


Aku pun nak jugak begambo hehe



sang puteri sedang menunggu sang putera datang melamar



iklan


Rombongan sebelah lelaki tiba dalam pukul 4
selepas sesi berbincang
acara yang dtunggu-tunggu
sarung cincin
Adila yang bertunang
aku pulak yang neves lebey
heheheee




Saya dah bertunang....kata Dila hehehe
Tahniah....



sweet....



Bila majlis suma dah selesai
tetiba
Mista Rango text
ada ular sawa
hahahaha
adik si Dila
membela ular sawa!!!
yang baby punya
tapi yg baby pun
EEeeeeeeee geli


Mista Rango yang confident
pegang ular
ala-ala rambo la konon!
=p
eleehhh saja berlakon depan aku je tuh
nak tunjuk macho
cuba ular besar lengan dia
berani nak pegang??
hahahhah



Dila....happy for you dear =)
KPI hang untuk tahun nih
hampir tercapai =)
Alhamdulillah =)

Aku n Mista Rango balik dalam pukul 6 cmtuh
Lepas sesi
salam-salam
dengan tuan rumah
on the way nak ke kereta
aku dengan lahapnya
berkata:
"ehmmmm jum kita p Murni...heeeeee"

Murni nih tempat makan
tempat dia kat SS2 petaling jaya
Murni ss2
aku suka makan kat situ
Thanks to my fren Suree yang introduce aku dengan tempat tuh
makanan best2 dan sangat sedap

Mista Rango mengaku dia makan sikit kat majlis Dila
sebab dia malu-malu =p
so..apo lagik
balik dari rumah Dila
Ktorang terus singgah Murni SS2

Suka dengan makanan kat situ
sampai pening pikior nak makan apa


tengah cari idea
nak makan apa


kat Murni nih
nama menu dia pelik-pelik
tapi senang nak ingat
cuba tengok nama-nama air kat bawah nih
hehe
aku order Don't Worry
Mista Rango order Fair Lady
=)



tempat nih bukak on 6 p.m
sangat penuh bila dah time dinner

sambil tunggu makanan sampai



Yeayy air dah sampai


sila abaikan mulut kembung


nih aku punya
yee mee kantonis



nih mista rango punya
sizzling beef steak


Ehmmmm
pastuh kan
nak tau dak?
aku kan...
aku kan...
order lagik
sebab teringin nak rasa makanan nih
rasa je
hehee
aku order
Roti Hawaii


Hehehee
banyaknya aku makan
Mista Rango pun tolong makan
sebenarnya
semalam pun kami makan kat situ
semalam lepas opis terus datang situ
semalam Mista Rango makan
Dragon Pizza


dan
faveret aku
kat Murni nih
Mee Raja!!!
Maveles!
memang aku suka!!


Hehehee
berat naik laaaaaa
=p


Hmmmm
sekarang dah pukul 1 pagi lebey
dah hari ahad pun
=(
jap lagi
nak kena bangun awal
sebabnya aku ada demonstrasi pengkomposan
kat area Kajang
hmmmm
aku cuba bagi tau kat diri aku supaya
IKHLAS BEKERJA
huhuu
orang lain rehat g jalan-jalan d hari ahad
aku
kena kerja
tapi
bila aku tengok staff aku
sangat bersemangat
aku pun tak leh nak sikap macam nih
hmmmm
semangat!
pengurusan tertinggi
tau tak aku dan staff aku nih
dah banyak kali kena kerja time weekend?
bee...
jangan mengungkit
memang tugas hang!
berkhidmat untuk rakyat
rakyat didahulukan!

Apsal tetiba aku emo dalam entry nih
bbluueekk!
Tak suka!
Buatlah aktiviti time hari bekerja
huhuuuu
bila tak ikhlas macam nih
nanti hasil pun nampak tak cantik
hmmmm
susahnya
.
.
.
.
.

p/s : IKHLAS YANG KITA BAGI IKHLAS JUGA YANG KITA AKAN DAPAT........


3 comments:

  1. wahhh!! comey nama menu2 itu! kat mana? leh gtau tak hehe.. btw, congrats for ur fren kak bee! :)

    ReplyDelete
  2. hye futri =)

    heheee..menarik kan nama2 menu dia? 1st time kak bee p mcm 'peghak'skit la tgk menu dia hahaha...ok kedai tuh nama dia SS2 Murni kat SS2 Petaling Jaya...ikut je LDP on d way nk ke IKEA The Curve suma tuh..ada signboard SS2 msuk je simpang tuh then Kedai SS2 Murni nih kt deretan rumah2 kedai. Senang je nk cari..x pun google je

    klu p nnt...try mee raja special..spageti special...chicken napolean..suma maveles! hehe...drinks pon sodap2... =)

    ReplyDelete
  3. wah.. jawapan yg amat panjang.. I loike =))

    tq tau sbb sudi cerita.. futri suka org tulis pjg2 hehe.. nnt InsyaAllah bila free futri p dgn member kak bee sendiri hehe, diyana, kenal kan? wiiii =)

    P/S: nnt futri oder cam kak bee kata tu, hehe can't wait! =))

    ReplyDelete