Sunday, May 22, 2011

Gigit Jari!!!

Huhuhuu...gigit jari aku semalam! Al-kisahnya aku dah pun menempah 2 tiket untuk menonton sambil makan pop-corn bersama Mista Rango muvie Pirates tuh ( deymmm!! ). Aku booking secara on-line hari Jumaat lepas. Aku booking kat Cineplex e@Curve kononnya mengikut riwayat aku tak ramai orang kat sana! Aku dengan girang hatinya sangatlah gembira sebab memang aku nak tengok sangat-sangat muvie nih!!

ok2....so kenapa aku gigit jari-jari ku??....Semalam opismate aku Erni ada buat majlis cukur jambul baby boy dia. Majlis setat selepas zuhur. So aku bajet pegi majlis Erni dulu la memandangkan muvie setat pukul 4:15 p.m. dan tiket kena kutip one hour before. Aku dah plan baik punya dan inform Mista Rango planning baik punya aku tuh! So memang dalam pukul 2 aku n Mista Rango sampai di rumah Erni. Sampai je majlis tengah berzanji smbil2 baby dah dibawa mengelilingi tetamu untuk potong rambut dia (betul ke?? heheh)..lepas tuh acara makan-makan pun bermula..Erni : kari kambing sangat marvellous!! Aku dan Mista Rango makan ala-ala malu tapi dalam hati nak je tambah nasi nak ratah kambing tuh hahahahaaa..So lepas peyut pun kenyang tali kecapi apa bagai kami pun minta diri nak balik.


Memandangkan umah Erni kat Mutiara Damansara amatlah sangatlah dekatlah yang amat e@curve tuh!!! Dalam pukul 3 lebey kami gerak dari rumah Erni. Yang jadik drivernya aku =) so aku dengan confidentnya lah memandu ala-ala orang yang dah expert jalan-jalan kat area KL nih! Smooth je wa drive cakap lu! Isunya di sini aku nak parking di e@Curve jugak! jugak! jugak! Mista Rango bagi cadangan parking kat IKEA sbb semaalam kan Ahad so ramai orang! Aku tanak sebabnya MALAS NAK JALAN! Disebabkan kemalasan aku dan aku pun tak nak parking kat IKEA so aku cari jalan jugak nak parking kat e@curve! Sampai je dekat parking tuh ada signboard yang sangat menyakitkan hati aku! PARKING FULL cehhh!!

Mista Rango still dengan cadangannya suh parking kat IKEA n dia cakap tak jauh pun nak berjalan! Aku tak nak jugak! jugak! sebab aku rasa jauh nak jalan! (punya malas!) dan aku punya alasan adalah IKEA dan the Curve tuh tak sama tempat dan bangunan! Tergelak Mista Rango dengar hujah aku tuh!! Dia dengan hujah beliau mengatakan antara IKEA dan e@curve tak jauh dan aku dengan kedegilan aku =p!! ( time nih jam dah pukul 3:30 p.m. )

So memandangkan parking situ dah full so aku nak parking kat The Curve kot-kot la ada parking dan aku rasa klu parking situ dekat skit nak jalan. Nak tau tak?? Aku boleh dok pi buang masa masuk keluar parking The Curve tuh lebey kurang 3 kali dan aku rasa adik yang jaga parking tuh dah cam keta aku =p and aku still tak nak parking kat IKEA! Sampai dah memang give up tak de parking n memang decide nak balik je! ( time nih dah pukul 4:10 p.m.!!!! )

Korang ingat dah pukul 4 lebey tiket aku ada lagik ke???? Hampeh!! MIsta Rango dah diam sejak dari kali kedua aku keluar masuk parking The Curve =p!!! Alang-alang dah sampai aku tak nak balik nak jugak at least window sopink kat situ then maybe hati aku telah terbuka untuk parking kat IKEA hehehheheee....so lepas pusing 2 3 kali ada satu parking kosong kat IKEA tuh =) ..... ( time tuh dah 4:40 pm ;( )

So ibarat pemandu pelancong a.k.a GPS bergerak Mista Rango dengan machonya menunjukkan arah dari IKEA nak ke e@curve tuh! Ehmmm okay!! mengaku!! tak sampai 10 minit pun nak ke situ!!!! AArrghhhhhhh ddeeyymmmmm rasa nak jerit dengan keb****an aku theheheheeee...tapi aku control lagik...kesimpulannya muvie tinggal muvie sajo lah!! sekarang nih pun aku masih berhempas pulas nak booking tiket! Pirates dengan Kungfu Panda sekali gus!!!

Tak jadik tengok wayang petang semalam lepas round-round tanpa arah tuju pegi makan kat SS2 Murni. Aku bantai mee raja dan mango special..Mista Rango bantai Ciken Napolean dan air Poison...makan sampai kenyang! puas hati!

Kesimpulannya jangan degil dan dengar cakap orang yang lebih berumur! Jangan buat-buat pandai! Sekian






see you this week Joni!

2 comments: