Thursday, May 20, 2010

scandal anak ikan

nampak tak "kolam ikan" kat wall sebelah tuh?..heheee...tu lah saya punya litel tonggek-tonggek..sebab apa tonggek-tonggek? cuba tengok ikan kalau dia berenang..kan macam ratu kebaya tonggek2 gitu!!

al-kisahnya minggu lepas saya dapat 2 ekor anak ikan gapi dari teman rapat saya tina . mama ikan gapi tina beranak pinak so tina bagi saya 2 ekor sebagai hadiah hehee so sweet...hadiah ke tina?hahaaa...tina letak dalam balang kaca yang di hias dengan reben warna pink gitu!! so comei!!...hikhikk..suka sangat! pas nih klu saya tensen wat keja opis boleh la saya mengadu kat ikan gapi tuh.

owhh..dah beberapa hari dah saya dok pikirkan nama 2 ekor nih...antaranya:

1. che tin dan che bam
2. che com n che mey ( tina punya idea )
3. ah mey dan ah apa-ke-ntah ( hisham punya idea )
4. miko dan miki
5. che cumit dan che cimut

last2 saya macam terbekenan dengan nama nombot 5 tuh hahaha ( hape lah pilih macam nk buh nama kat anak dowh!! ) so secara officially nama depa che cumit n che cimut.

hari jumaat arituh..saya tak beli lagik makanan ikan so nak tau apa makanan yg di beri pd 2 ekor tonggek2 tuh?..hikhik biskut digestive ( serbuk) n muruku yg telah dihancurkan!! wahahahaa..so lepas nih saya akan bwk makanan ikan tuh ke opis....akan di beri makanan yang sepatutnya.sekian...agak2 depa sakit perut tak?

ok..pas tina bagi ikan tuh kat saya...kolik2 opis saya cam jeles =p sebab ada ikan atas meja saya..hahahaa..irwan , rodi dan rahimi tak payah bebel banyak ok!! kalau jeles g tangkap ikan keli bawak mai opis bela =p...( so rodi..dah tangkap ikan ke kat bukit jalil tuh??..kata nak lawan akuarium sapa paling santekk?? wahahaha )

kaler ikan kat sebelah tuh saja letak warna putih sebab 2 tonggek2 tuh masih kanak2 saja letak warna putih....nanti bila dah besar dah tunjukkan warna sebenar baru kaler tersebut akan di tukar...

lepas nih nak beli akuarium yang besar skit nak letak 2 tonggek2 tuh.nak hias cantik2 akuarium tuh ( cita-cita tinggi nih..sila jangan hangat2 tahi ayam cik bee!! )...wahahaaa

ok 2 tonggek2 tuh akan sentiasa di update dengan cerita2 sensasi n panas lagik gempak! ( wahh igt taraf artis keewww? )..

hahaaa..till then....enjoy d pic ok guys...



tadaaaa ni lah sweet balang tuh..heheee...



nampak tak 2 ekor tonggek tuh?? tiny lagik




tina n me




me~~


abah...bb bawak makanan ikan abah yeeee ..heeeeeee ( amik dengan berizin ok kwn2!! )
.
.
.
.
.
.
wahahahaa....tertipu tak dengan tajuk entry kali nih? hikhikkk..ada kaitan kan?

6 comments:

  1. wah.. de anak ikan.. kecik je, jap lg besar la tu.. hihihi..

    ReplyDelete
  2. hohohoho aku suke name che cot dgn che mot...hahaha mari kite jd penternak ikan gapi berjaya..!

    ReplyDelete
  3. enchek DJ : hehee aah ikan gapi cepat membesar kan?

    ReplyDelete
  4. tina : ya! mari!!....pasnih jadik peternak makanan ikan pulak hahaha

    ReplyDelete
  5. enchek asyraf : cuba tgk kt dlm balang tuh...mmg tak clear sgt sbb kecik lagik heheeee

    ReplyDelete