Saturday, May 15, 2010

kawan lama yg dh memang lama

owhh sebenarnya benda yang nak di update dah lama berlaku tapi rasa cam tetiba nak update malam nih heeee....saja ja...gamba kat bawah nih masa saya keluar dengan kawan lama saya..nama dia chuah suree...a.k.a suree...dia nih kawan saya sejak dari form 1 lagik...eh silap2 sejak dari darjah 6...suree nih campuran cina n siam so muka dia ala-ala melayu skit..dulu ms skolah ramai gak yg confuse dia nih melayu ke cina ke siam ke tak kisah la janji org Malaysia kannnnn....ok so...suree nih sangat lah tinggi sampai kadang2 bila jalan sebelah dia rasa macam alahai ketotnya diri ini...

suka sangat kawan dengan dia...dia seorang yang sgt lah baik...time skolah dulu slalu la jgk tlg saya..n she always there where ever i need her....ingat zaman masa skolah dulu kami sama-sama dalam pasukan koir....macam-macam kenangan...ada suka ada duka....suree nih pon dalam bidang akademik pun terer arrr jugak....owhhh...nama timangan dia kachuak....heheee

masa skolah dulu...kalau nak g tuisyen..kayuh basikal sama-sama ngan suree...klu g skolah utk kelas tambahan..kayuh basikal sama-sama ngan suree...klu nak g popular kedai buku tuh kayuh basikal sama-sama ngan suree......( basikal yg saya guna masih ada kat umah alor star tapi dh berkarat )

ok..awal bulan 5 arituh saya balik kampung...suree pun kebetulan masa tuh dia pon ada kat alor star jadi kami kluar untuk dinner....saya n suree nih kalau balik alor star suka try tempat2 makan yang baru kat alor star tuh...jadi survey punya survey....ada satu kedai baru CAWAN ( unik tak nama dia? )..so apa lagik kedai tu la kami tuju..

bila dah jumpa macam-macam la story tapi tak mengumpat! zaman mengumpat tuh zaman skolah ja sekarang dah makin tua dah tak de mengumpat lagik dh =p....banyak cerita pasal diri masing-masing...i really enjoyed dat nite wit her..i trully luv the conversation dat we had..what shud i say?...emmm its between lady?..nopp..women?...hmmm tak jugak...tapi macam....perbualan dari 2 orang perempuan/wanita yang dulunya skolah n tuisyen sama-sama..kayuh basikal sama-sama untuk g shoping complex kat alo star tuh sama=sama....gaduh pun sama-sama...n now..the 2 girl? or woman?...dah grow up...dah ada degree ( yaa..i know..evrybody dh ada degree )...dh ada carier masing2....dah ada life masing-masing...cepat kan suree masa berlalu?...n i 'm trully happy sebab kita jadi 'manusia'....hahaaa u know what i mean!!..maknanya..kita nih antara produk yang menjadi lah!!!



me n suree


amoi tengah pikir nak makan apa




tadaaa....
suree makan tom yum
saya makan mee kari nyonya





orang2 alo star..sila p tempat nih coz sangat superb ok!




tom yum yang suree makan sangat superb da bomb!!





slluurrppppp..sedap ke?





me wit no mekap or even secalit bedak coz sangat malas ok!

ok..dah abis makan..suree anta saya balik umah n terus terserempak dengan nih kat depan pintu umah...nih kucen a.k.a peneman mak saya kat umah baru melahirkan bayi-bayi yang cumel..haha





ada 3 ekoq..mak dia nih kami tak penah bagi dia nama..nama dia kucing!


ooo ya..one more thing suree..i want u to know that i'm glad to be ur fren sbb berkawan dgn hang la aku jadi rajin utk baca buku n buat homework masa skolah dulu....emmm...aku rs bnda yang aku nk tulih mungkin ada yang setuju dan ada yang tak setuju..but..ini hanya pendapat peribadi aku ja dan ini from my experience...do pls luaskan pergaulan anda dengan semua kaum di Malaysia....emmm...banyak yg kita bleh pelajari dari diorg nih n aku jugak nk tulih yg salah satu faktor aku punya result SPM 'menjadi' walaupon bukan 10A..salah satu sebab aku 'menjadi' dalam bidang akademik..salah satu sebab aku 'menjadi' apa yang aku dah ada sekarang nih...adalah sebab berkawan dengan diorang nih...semangat....kerajinan...mmg tak bleh dipertikaikan lagik!! ....dan yang paling aku suka diorg nih mmg sgt rajin n bukan jenis yg iri hati dgn kejayaan org lain...n of coz sebab2 lain aku nih 'menjadi' sbb mak abah cikgu usaha aku n etc.....nih cuma pendapat aku ja....yg penting suma kawan2 aku suma nya baik2..klu tak takkan aku kawan ngan korang kan?

No comments:

Post a Comment