Friday, May 21, 2010

Mak Andam Short-Time

masa tuh darjah dua. saya baru kehilangan kawan baik saya Zulaikha Azman ( which is saya masih mencari empunya diri sampai ke hari ini dh penat cri kt fb tpi takde pon ). Zulaikha kena pindah ke Kuala Lumpur ( klu tak silap saya )...masa tuh budak-budak lagik kira sedih laa kan kawan baik kita kena pindah. But...dalam 2 tahun lepas tuh ada budak baru..budak baru nih dari KL....n air muka dia saling tak tumpah persis wajah Zulaikha tuh ( fuhh lamak ayat macam baguih!! ) dan nama dia Nur Asfarina Hj Azemi...sejak dari itu kami berkawan rapat dan kami pun jadik sahabat baik ( apo ayat macam budak skolah rendah gak nih???? )

....................................cerita di atas merupakan kisah benar........................................................................

hahahaa apa yang kau merepek nih cik bee oiiiii...ok2..sebenarnya story di atas memang benar benar belaka..yeppp saya memang berkawan baik dengan zulaikha tuh tapi masa darjah dua dia kena ikut ayah dia pindah tukar tempat kerja. then ada budak baru datang ke sekolah saya. muka dia memang ada iras dengan zulaikha tuh...paling sama diorang punya tahi lalat kat dagu tuh...heheheee

ok2..so siapa NUr Asfarina nih?..haaa meh nak citer nih....Nur Asfarina a.k.a As nih my the very best fren la...kamik kawan sejak dari darjah 4 lagik....penah bergaduh masa kamik form 1 sebab apa ntah alaaa besa laa budak-budak....gaduh lama jugak la pastuh baik balik ^_^ heheee.....

takde2...sebenaqnya saya nak ceta pasai pertunangan As nih...dia dh tunang dh lama dh nak dekat sebulan dah 1 Mei arituh tapi baru la nih saya nak ceta pasai pertunangan dia..hikhikkk sori As..kebusyan aku mengatasi segalanya hahahaaa...

apa yang menarik pasai As ngan tunang dia nih...depa 2 hanya jumpa sekali saja kat Penang sbb As keja kat Penang sebagai chemist...tup tup lepas jumpa tunang dia a.k.a Enchek Sani terus melamar As ( so sweet ) and of coz la depa 2 dah berkenalan nak dekat setahun melalui tepon ja. depa 2 kenai atas kawan As yang satu tempat keja ngan Enchek Sani...kata orang kalau dah jodoh memang tak ke mana..macam tu lah jugak kisah As n tunang dia..depa 2 tak macam kapel2 yang lain dok kluaq dating...takpa..bercinta lepas kawin...

As minta saya jadi mak andam dia untuk majlis tuh. saya mula2 ragu2 n mcm tak mau ja bukan apa takut tak menjadi mekap saya bukannya saya terer pun...mekap simple2 bleh la..tapi As betul2 nak saya mekapkan dia...oklah...saya setuju tapi dalam was-was jugak hahahaaa ( boleh ke ? )

hari kejadian saya pun dengan beg mekap warna hitam sebesar lengan berjalan dengan penuh yakin ala-ala mak andam yg ada butik sendiri ( ceh perasan! ) dah ready utk mekap As. kawan-kawan yg len pun turut bantu jugak..tolong tengok =p hahaaaa....Suree ada Eva ada Farah ada Zetty pon ada...

mekap punya mekap punya mekap....tup tup...masa last touch up untuk pakai lipstik tetiba rombongan lelaki tepon cakap dedap dh nk p umah As..apo laieee menggelabah eden...dengan tangan terketar2..dengan tudung pun tak pakai lagik selendang pun tak pakai lagik..suma menggelabah...so suma anak-anak dara ( kawan2 saya tadik ) yg ada tolong saya apa2 yang patut di tolong....pergghhh seb baik tak tercucok bahu As masa nak pakai jarum peniti tuh hahaha klu tak nnt jatuh saham hahahaaa

ok2...so As pon betul2 siap disiapkan..rombongan lelaki pon sampai...fuhhhhh legaa....saya masih risau kalau2 ada orang cakap mekap As arituh tak cantik or simple sangat..huhuuuuu tapi kawan-kawan saya cakap ok dan As nampak sweet sangat ( harap bukan semata-mata nak jaga hati eden laaa )

majlis pertunangan As berjalan seperti yang dirancangkan....saya dan kawan-kawan tercari2 mana satu enchek sani nih al-maklumlah kami tak pernah tengok dia secara live...hihiiii

so lepas acara discuz2..acara sarung cincin...pastuh acara gambar2....then acara makan2...owhh kami suma makan sebelum saya mekapkan As ( buruk kan perangai?..sampai ja terus saya n kawan2 yg len makan dulu )....

Asfarina....seru hang dah sampai tuh....aku doakan hang bahagia dan dipanjangkan jodoh dengan Sani....nanti kawen jangan lupa jemput aku tau!!! ( aku nak jadik pengapit hang ^_^ ) hikhikkkk


*p/s lepas pada majlis As tuh...kami ( saya, suree, farah, eva, zetty ) g makan laksa teluk kechai kat Kuala Kedah ( tempat nih femes kat alor setar..klu p aloq setaq jgn lupa singgah situ )...and...i felt something missing.....and i know...ketiadaan As adalah permulaan perubahan dalam persahabatan kami maksud saya....lambat laun kamik suma akan ada family sendiri dan mungkin dah tak buleh nak kluar macam nih selalu kalau dah beranak pinak nanti....and i dun want to be alone..................................................................................................................................................................




letak lipstik


letak eye shadow



letak eye shadow ( terbongko2 diriku ) miss eva sedang wat QC



bak bidadari....miss suree tengah wat manicure


spray skit toner
















us~~


No comments:

Post a Comment