Saturday, April 24, 2010

Bila Noor Azelia Amer Rajin....

pabila hormon enzim dan sebatian-sebatian bioaktif RAJINase mula merembes oleh pankreas maka empunya nama noor azelia amer mula memikirkan untuk masak apa pada hari ini..acecehh..the truth is dapur kat umah nih dah lama tak berasap ( berasap pon bila mak saya datang puchong nih..saya?..jgn harap ) jadi semalam ada pasar malam kat umah nih...so on d way balik dari opis saya macam dapat satu halilintar untuk masak pada hari ini....jadi saya pon singgah la ke pasar malam kat umah tuh ( sorang-sorang wooo..ayah saya tak ikut..rasa macam suri rumah plak jalan sorang-sorang kat pasar malam nak beli barang2 basah barang2 dapur =p)

samapi ja kat pasar malam saya g beli kepok lekor dlu sebab peyut dah lapar sangat2...sambil dengan sifat tak senonoh makan kepok sambil berdiri dan berjalan mata dan otak mula memikirkan apakebendanya yang nak di beli...hmmm...okeh! keputusan dah d buat so aksi membeli pon bermula....

hari ini....24 April 2010....
sepatutnya kalau nak masak perlulah...bukan-bukan..wajib bangun awal!! dalam pukul 7 atau 8:30 pagi sudah kena bangun...tapi....disebabkan mata memang tak buleh bukak so saya terbangun pukul 11 pagi ( itu pon nasib baik mak saya tepon dari alor star " aiiii kata nak masak untuk abah nih apa tak bangun2 lagi nih!!..cepat bangun p masak!!...oppss kebetulan ayah saya dah kluar pagi2 lagik nak g servis keta ...)
dengan terhoyong-hayang saya bangun g mandi...lepas mandi baru segar nak masak..tengok jam dah pukul 11:30..hmmm takkan nak wat bekpas lagik...dh nak tgh hari nih....bawang ikan sotong suma tak siang lagik!!so amik keputusan wat air milo panas and letak cornflake atas meja nak bagi ayah saya alas perut sementara nak tggu lunch siap...

ok..aksi potong memotong pon bermula sambil dengar carta SMS Sinar fm...dengar lagu jiwang2...sambil potong bawang sayur sanbil nyanyi...Lalalaaaa....tengok jam dah nak pukul 12 lebey tapi dapur still belum berasap...ok2..tangan pls cepat skit!!

masak punya masak punya masak masak lagik dan lagik....dan akhirnya tadaaaa...jam 2 lebey dah siap pon suma....saya berjaya masak :

1. Sambal tumis udang
2. Kangkung goreng belacan
3. Tom yum seafood ( udang n sotong )
4. Terung bakar
5. Ikan goreng
6. Sambal belacan
7. Nasi putih

hahaaa nasi putih pon masuk dalam menu la kannnnnn.....so apa lagik hidang n makan la!!... ( bee..jgn mkn banyak2!!)



sayur-mayur



sempat lagik amik gambaq




tom yum kung




hasil air tangan ku

perut pon dah konyang tapi ada lagik benda rutin yang belum wat......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



2 comments:

  1. wahhhhh... memang terbaekk aa beee..
    puas ati bile masak sendri kan.. lagi puas ati bile tengok org makan masakan kite kan.. kan.. hehe ;)

    ReplyDelete
  2. aah la kak..mmg puas ati....heheee...terkejar2 jugak masak takkan pukul 3 bru nk lunch kan? hahaaa...

    ReplyDelete