Thursday, February 11, 2010

khamis malam Jumaat....

ari kamis malam iaitu semalam...11 Feb 2010..masa tu jam 8:30 malam..dalam keta Persona SE kaler merah. Dalam tuh ada saya, abah dan my big brother ( yg tgh kusut kepala sbb kena transfer ke Kuala terengganu..alaaa rilek la abang..tak dak mendenya ).
Masa tuh kami baru balik dari Subang Parade lepas g fitting blazer abang kat HousemanShop. Beli ciken rice shop bw balik utk dinner..dalam ms nk sampai umah tuh saja2 la berbual ngan abah saya..

saya : abah..kak ana ( adik kepada adik ipar mak saya )nak bertunang
abah : bila?
saya : 26 Feb nih
abah : bb ( iaitu saya ) bila plak?

serta merta saya memandang abah saya..sambil tersengih..

saya : aiiii kan dah cakap kat abah tolong carikan sorang untuk bb haaa
abah : haaa tu la orang suh diet tamau diet..diet plak bukannya nak wat betul2
tak payah segala JusMate5 ke ubat kurus ke segala mak nenek..exercise pon dah
cukup..dan lagi satu kurangkan tido
saya : Laaaa...selama nih tak amik tau pon bb diet ke tak..ok2 lepas nih wat
abah : haaa ni dah beli nasi ayam nk diet apa lagik
saya : ok2 lepas nih abah tegur klu bb mkn banyk
abah : orait lepas nih abah tanak beli apa2 dah nk isi dlm peti sejuk tuh.biar kosong
saya : ok set!

Ngah ngah ngah ngah ngah.....gulp gulp...mesti lakukan sesuatu!..sebab saya wanita biasa yang inginkan kehidupan normal di samping LELAKI yang saya cintai dan keluarga yang sayang...GULP! desperate kah saya?


Ya Allah..jodohkanlah diriku dengan insan yang boleh menerima kekurangan dan kelemahan diri ini..Amin.....

5 comments:

  1. hehe.. tajuk entry ni attractive la jugak ye bee.. heee.. tapi ayah bee comel la tanya soalan mcm tu.. sporting eh.. ;)

    ReplyDelete
  2. Jodoh kita itu ada..cuma cepat atau lambat..*jgn lupa usaha yer*
    yang baik datang nye dari Allah..

    ReplyDelete
  3. kak izzah : heheee..kak izzah..bisnes jualan Jus mate 5 kak izaah tak dak kaintan tau..hahaaa...bee je yg tak wat betul2..kang kak izzah tak mau jual kat bee dah..

    *p/s : dh brapa lama bee tak beli jus mate 5 hah?...hahahaaa..mmg hangat2 tahi ayam la

    ReplyDelete
  4. dahlia : yup...kena usaha..tpi klu tak dtg2 jugak camno tuh? hahaaaa...doakan bee yer

    ReplyDelete
  5. bb ker baby??hihihi
    aku pon same nk membebel dgn ko mcm yg ayah ko ckp..(pemikiran ayah ko n aku same plak..)
    "tak payah jusmate 5 segala mak nenek tuh..yg penting exercise n kurangkan tido n displin skit.." pakcik,tgk la anak pakcik nih degil...(sambil hentak2 kaki..hikhikhik)

    ReplyDelete